Blogi rakentamisesta, unelmista, elämästä...

maanantai 22. syyskuuta 2014

Yläkerran kylpyhuone mietinnässä

Olen viime päivinä hiukan pohdiskellut, millaisen kylppärin haluaisin yläkertaan. Olen jo pitkään haaveillut tassuammeesta ja sellainen meille on ehdottomasti tulossa. Näin kerran K-Raudassa kierrellessäni yhdistelmän, joka jotenkin jäi mieleen:


Valkoinen amme hopeisine tassuineen kiiltävänmustaa lattiaa vasten näyttää vaan jotenkin niin kertakaikkisen hyvältä ainakin minun silmääni. Tässä on jotenkin sitä arjen luksusta. Voisinkin hyvin ajatella, että meille tulisi yläkerran kylppäriin tassuammeen kaveriksi kiiltävänmusta lattia ja ehkä jopa ammeen taakse jäävä seinä voisi olla musta. Muut seinät olisivat valkoista laattaa. Kalusteetkin voisivat noudattaa samaa mustavalkoista linjaa tähän tyyliin:

Kuva lainattu Topi-keittiöiden sivulta.
Siippa haluaisi tassuammeesta ehkä jopa mustavalkoisen version eli tämän, mutta minä en tuohon vielä ihan täysin ole lämmennyt, ja silloin kyllä musta lattia/seinä olisi jo liikaa.

Olen pääasiassa maanläheisiin väreihin ja perinteiseen tyyliin mieltynyt sisustaja, mutta jotenkin tuo mustavalkoinen linja kylpyhuoneessa tuntuu ainakin tällä hetkellä kovin hyvältä idealta. Mitä mieltä sinä olet?

Tänään on jätetty rakennuslupahakemus sisään, joten sen suhteen ei nyt sitten muuta kuin odotellaan... Siippa tapaa huomenna lvi-suunnittelijan, minä taas olen menossa keskiviikkona keittiösuunnittelijan luokse. Tuo keittiö on jotenkin edelleenkin minulle sellaista harmaata aluetta, josta en saa oikein otetta. Monesta asiasta minulla on jo aika selkeä visio olemassa, mutta keittiö ei kuulu niihin. Toivottavasti suunnittelijalla on enemmän ajatuksia ja näkemystä :)

2 kommenttia:

  1. Aivan täydellisen ihanat suunnitelmat! Klassinen valinta ja helppo lisätä tekstiileillä värejä jos joskn niitä kaipaa. Tassuammeet on kyllä kauniita. Mä ottaisin meidän valkoiseen lattiaan ja seinään tuon musta-valkoisen, mutta mustaan taustaa just valkosen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pitäisi saada vielä Siippa vakuuttuneeksi tuosta valkoisesta ammeesta ;)

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.